Retur til hovedsiden

torsdag 25. mars 2010

Posten må respektere bedriftenes ønsker!


Privatpersoner kan reservere seg mot uadressert reklame ved å klistre en merkelapp på postkassen, som sier "Uadressert Reklame - Nei Takk".

Men denne muligheten har ikke registrerte firmaer. Og dette er det posten som bestemmer. Dette er jo veldig spesielt når en tenker på hvem som eier Posten, nemlig staten. Fra nasjonalt hold påpekes det nemlig at det er viktig å få ned papirbruken, og så er Posten, med sin uadresserte reklame, en av de største synderne.

Staten er inne og støtter vår nasjonale miljøsertifisering Miljøfyrtårn. Et av kravene for sertifisering er å begrense/stoppe mottaket av uadressert reklame, men dette er altså umulig?

Problemet ligger vel til syvende og sist i det faktum, at uadressert reklame gir enorme inntekter til det statlig eide Posten. Men Posten må også være klar over at mottakerne av allt dette - for mange - papirsøppelet, også er kunder av nettopp Posten. Og det er elendig kundebehandlig å lempe postbokser fulle av "søppel" mot kundenes vilje!

Skal vi mene noe med å redusere papirforbruket her i landet, MÅ Posten endre sitt regelverk her i denne praksisen! Bedrifter MÅ få muligheten til å reservere seg mot uadressert reklame!!!